بازاریابی شبکه ای سپاروک پخش پایدار ورود به سرزمین دانش و سلامتی
سپاروک پخش پایدار فروشگاه سپاروک
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
سپاروک بلاگ
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
آموزشی
فروش مستقیم
اقتصادی
تکنولوژی
جوانسازی
روابط سازنده
سبک زندگی سالم
سلامتی
محصولات نگهداری مو کسب و کارت را بساز
مادر ، کودک و نوزاد
لوسیون بدن کودک و اهمیت استفاده از آن

لوسیون بدن کودک و اهمیت استفاده از آن

پوست کودکان حساس تر از پوست بزرگسالان است به همین دلیل، کارشناسان توصیه می کنند از لوسیون بدن کودک استفاده شود. پوست ظریف کودک نسبت به تغییرات محیطی همچون تغییرات رطوبت و دما حساسیت بیشتری دارد. از این رو بیشتر مستعد خشکی، آلرژی، اگزما، بثورات و واکنش به مواد محرک همچون رادیکال های آزاد است.
مجموع بازدید : 214 زمان مطالعه : 2 دقیقه و 51 ثانیه

 

لوسیون بدن کودک و اهمیت استفاده از آن

 

پوست کودکان حساس تر از پوست بزرگسالان است به همین دلیل، کارشناسان توصیه می کنند از لوسیون بدن کودک استفاده شود. پوست ظریف کودک نسبت به تغییرات محیطی همچون تغییرات رطوبت و دما حساسیت بیشتری دارد. از این رو بیشتر مستعد خشکی، آلرژی، اگزما، بثورات و واکنش به مواد محرک همچون رادیکال های آزاد است.

پوست به عنوان اولین خط دفاعی کودک در برابر دنیای بیرون، نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارد و همواره باید به طور مناسب مرطوب و هیدراته نگه داشته شود. یکی از بهترین راه های مراقبت از پوست بچه ها استفاده از لوسیون بدن کودک است تا سلامت پوست را تامین شود. در این مقاله اجمالی به صورت خاص به امکان و اهمیت استفاده از لوسیون مخصوص نوزادان و کودکان می پردازد.

تعریف لوسیون بدن کودک 

لوسیون بدن کودک یک محصول مراقبت از پوست است که برای مرطوب نگه داشتن و محافظت از پوست نوزادان و کودکان خردسال طراحی شده است. معمولا از ترکیبی از آب، روغن و نرم‌کننده‌ها ساخته می‌شود و برای استفاده در پوست‌های ظریف، ملایم و ایمن است.

تفاوت لوسیون و روغن مخصوص نوزاد : لوسیون بدن کودک یک محصول مبتنی بر آب است که برای استفاده روی پوست و جذب سریع رطوبت طراحی شده است، در حالی که روغن بچه یک محصول مبتنی بر روغن است که برای ماساژ دادن روی پوست طراحی شده است. لوسیون بدن کودک معمولا برای کمک به آبرسانی، تغذیه و محافظت از پوست استفاده می شود، در حالی که روغن بچه معمولا برای کمک به تسکین و آرامش پوست استفاده می شود.

اهمیت استفاده از لوسیون در نوزادان :

یکی از دلایل نرمی پوست نوزادان در واقع یک جزء بسیار ارگانیک به نام ورنیکس است. ورنیکس ماده شیری و سفید رنگی است که هنگام تولد نوزاد روی بدن او را می پوشاند. ورنیکس به عنوان یک سد دفاعی عمل و به نوزاد شما در حفظ رطوبت کلی کمک می کند. این مرطوب‌کننده شگفت‌انگیز طبیعی و ارگانیک، پوست را هیدراته نگه می‌دارد و به آن احساس نرمی می‌افزاید. اما این مزایا برای همیشه دوام نداشته و کودک شما می تواند بزودی با خشکی دست و پنجه نرم کند.

پوست کودک حساس و مستعد تحریک و اگزما است. از این رو، نیاز به استفاده از لوسیون بدن کودک یا مرطوب کننده برای تسکین سوزش پوست، پیشگیری و مبارزه با اگزما اهمیت پیدا می کند. استفاده از لوسیون هایی که بدور از ترکیبات شیمیایی خشن، اختصاصا برای نوزادان و کودکان فرموله شده اند در حفظ رطوبت و نرمی همیشگی پوست نقش بسیار موثری خواهند داشت.

برخی از فواید لوسیون کودک

۱ .  پوست را آبرسانی و مرطوب می کند.

 پوست کودک شما در محیط خانه و یا بعد از استحمام مستعد خشکی است. به همین خاطر متخصصان توصیه می کنند از حمام کردن زیاد کودک خودداری کنید. لوسیون بدن کودک به مقابله با رطوبت کم، خشکی پوست و پیامدهای آن در طول روز، به ویژه پس از استحمام کمک می کند. مطالعات نشان می دهد نوزادانی که پس از حمام از لوسیون مخصوص استفاده می کنند، سطح رطوبت پوست بهتری دارند.

۲ ‌.  پوست را بازسازی می کند.

جای زخم روی پوست نوزاد اغلب لکه هایی بر جای می گذارد. به عنوان مثال، هنگامی که پشه یا حشره نوزاد را نیش می زند، در ناحیه گزش لکه برجا می ماند. لوسیون کودک محتوای ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که موجب بازسازی سلول های پوست و محو لکه ها می شود.

۳ .  از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

ثابت شده است که نوزادان در برابر رادیکال های آزاد(اکسیدان ها) بسیار آسیب پذیر هستند. قرار گرفتن در معرض بیش از حد حتی می تواند به رشد مغز آنها آسیب برساند. رادیکال های آزاد از طریق نور خورشید، دود سیگار، آلودگی هوا و غیره وارد بدن می شوند. بنابراین، جدای از محافظت داخلی در قالب تغذیه با شیر مادر و غذاهای کمکی، نوزادان برای مقابله با اثرات مضر رادیکال های آزاد نیاز به محافظت خارجی دارند. این عملکرد محافظتی را می توان از لوسیون کودک با دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی به دست آورد.

زمان استفاده از لوسیون بدن کودک

بلافاصله بعد از حمام، لوسیون را روی تمام بدن کودک(به غیر از اطراف چشم و دهان) بمالید. این به کاهش احتمال خشکی و پوسته پوسته شدن پوست کمک می کند. همچنین هنگام حمام کردن نوزاد برای کاهش خطر خشک شدن بیش از حد از شامپو بدن مخصوص و یا صابون ملایم استفاده کنید. مالش لوسیون در نواحی بخصوص خشک نوزاد به ترمیم پوست و مرطوب نگه داشتن آن کمک می کند. اگر فکر می کنید پوست کودک شما خشک تر از حد معمول است، باید روزی دو تا چهار بار از لوسیون استفاده کنید. دقت داشته باشید ابتدا مقدار کمی از لوسیون را بر ناحیه کوچکی از پوست نوزاد بمالید تا از عدم تحریک پوست حساس او مطمئن شوید.