بازاریابی شبکه ای سپاروک پخش پایدار ورود به سرزمین دانش و سلامتی
سپاروک پخش پایدار فروشگاه سپاروک
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
سپاروک بلاگ
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
آموزشی
فروش مستقیم
اقتصادی
تکنولوژی
جوانسازی
روابط سازنده
سبک زندگی سالم
سلامتی
محصولات نگهداری مو کسب و کارت را بساز
مادر ، کودک و نوزاد
نحوه مراقبت از موی کودکان

نحوه مراقبت از موی کودکان

نحوه مراقبت از موی کودکان کار دشواری به نظر می رسد. پوست و موهای کودکان نسبت به بزرگسالان حساس تر و ظریف تر است. به همین علت حفظ سلامت موهای کودکان نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد. بسیاری از والدین از بی توجهی و به نوعی آسیب رساندن به سلامت موهای کودک خود هراس دارند. این کار می تواند برای والدینی که بخصوص خودشان موهای طبیعی ندارند و یا موهایشان به طور قابل توجهی نسبت به موهای فرزندشان متفاوت است، هراسانگیزتر باشد. این مطالعه با ایجاد یک روال خوب مراقبت از موهای نوزادان و کودکان نوپا برای داشتن موهای سالم، به والدین راهنمایی میرساند.
مجموع بازدید : 231 زمان مطالعه : 4 دقیقه و 47 ثانیه

نحوه مراقبت از موی کودکان

نحوه مراقبت از موی کودکان کار دشواری به نظر می رسد. پوست و موهای کودکان نسبت به بزرگسالان حساس تر و ظریف تر است. به همین علت حفظ سلامت موهای کودکان نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد. بسیاری از والدین از بی توجهی و به نوعی آسیب رساندن به سلامت موهای کودک خود هراس دارند. این کار می تواند برای والدینی که بخصوص خودشان موهای طبیعی ندارند و یا موهایشان به طور قابل توجهی نسبت به  موهای فرزندشان متفاوت است، هراسانگیزتر باشد. این مطالعه با ایجاد یک روال خوب مراقبت از موهای نوزادان و کودکان نوپا برای داشتن موهای سالم، به والدین راهنمایی میرساند.

هر نوزادی با تعداد خاصی از فولیکول های مو متولد می شود که میزان، جنس و وضعیت مو را در طول زندگی او تعیین می کند. با این حال همانطور که کودک شما بزرگتر می شود، وضعیت و رنگ موهای او بسیار تغییر می‌کند پس داشتن موهای سالم اتفاقی نیست، بلکه نتیجه مراقبت و نگهداری مناسب است. در ادامه عادات مناسب موهای سالم از سنین پایین آورده شده است:

شناخت نوع موی کودک: نوع موی فرزند خود را بشناسید که کدام یک از انواع صاف، مجعد، چرب و یا خشک است. نیازهای مراقبت از مو و دفعات شامپو متناسب با نوع موی کودک شما متفاوت است. موهای چرب به دفعات بیشتری از شامپو زدن(هر روز و یا یک روز درمیان) نیاز دارند در حالی که موهای غیر چرب و صاف به شامپوی کمتری(یک تا دو بار در هفته) نیاز دارند. موهای مجعد و خشک فقط یک بار در هفته نیاز به استفاده از شامپو دارند.

شستن موهای کودک: یکی از دلایل اصلینازک و شکننده شدن موها، کثیف بودن پوست سر است. بنابراین، شامپو کردن موهای کودک در فواصل منظم با شامپوی مخصوص کودک ضروری است. همچنین شستن بیش از حد موهای کودک می تواند روغن های طبیعی پوست سر را از بین برده و موها را خشک کند. پس، شستن موهای کودک نباید بخشی از کارهای روزمره شما باشد. برای نوزادان، یک یا دو بار در هفته شستشوی مو و پوست سر به طور معمول کافی است. می توانید موهای کودک نوپای خود را دو یا سه بار در هفته با شامپوی مخصوص بشویید. استفاده از شامپوی ملایم و مخصوص کودک که چشم ها را نیز نمی سوزاند، برای تمیز و سالم نگه داشتن موها اهمیت دارد. علاوه بر این PH شامپوی کودک باید کمتر از 5.5 – 6 باشد. زیرا PH بالاتر ممکن است منجر به آسیب کوتیکول و شکنندگی موهای کودک شود.

استفاده از نرم کننده موهای کودک: زمانی که کودکتان بزرگتر و موهای او بلندتر شد از نرم کننده استفاده کنید و برای جلوگیری از قرار گرفتن آن روی پوست سر، نرم کننده را فقط روی ساقه موها بمالید.نرم کننده یک عامل مرطوب کننده است که رطوبت از بین رفته را جایگزین می کند. این به محافظت و تقویت مو کمک می کند و می تواند باعث افزایش رشد و کاهش شکنندگی موهای کودک شود.

برخورد با کلاهک گهواره: کلاهک گهواره می تواند به دلیل تولید بیش از حد سبوم، ماده روغنی که پوست را مرطوب نگه می دارد، ایجاد شود. پوست سر ظریف و حساس کودک تحت تأثیر این تولید بیش از حد سبوم قرار می گیرد و گاهی اوقات پوسته های ضخیم زرد یا سفید روی پوست سر ایجاد می‌شود. کلاهک گهواره شایع است و معمولا بین ۸ تا ۱۲ ماهگی برطرف می شود. بهترین راه حل در برخورد با کلاهک گهواره شستشوی مرتب پوست سر با شامپوی مناسب و شانه زدن ملایم است.

ماساژ روغن موهای کودک: ماساژ پوست سر کودک با روغن برای سلامت پوست سر مفید است، زیرا ماساژ باعث افزایش گردش خون در منافذ مو می شود. همچنین روغن به عنوان مثال روغن نارگیل پوست سر و موها را تغذیه، تقویت و مرطوب کرده و از ایجاد شوره سر جلوگیری می کند.

شانه کردن موهای کودک: باز کردن گرهموهای کودک نقش مهمی در حفظ روال مراقبت از موی کودک دارد. برای باز کردن گره موهای کودک از یک شانه با دندانه‌های نرم و پهن استفاده کنید. این به شما امکان می دهد که بدون آسیب رساندن، این کار را انجام دهید. از نوک‌ موها شروع و به سمت ریشه‌ها حرکت کنید. همچنین اگر موهای کودک شما نامرتب و درهم است، می توانید هر از گاهی موهای او را کوتاه کنید. کوتاه کردن موها موجب حفظ سلامت و جلوگیری از دو شاخه شدن موها می شود.

استفاده از حوله ی نرم برای خشک کردن موهای کودک: مراقبت از موی کودک به دلیل داشتن پوست سر و موی حساس و ظریف، مهم است. بنابراین هنگام خشک کردن موهای کودک پس از شامپو، تا حد امکان ملایم باشید. از یک حوله نرم(میکرو فایبر) برای خشک کردن موهای کودک استفاده کنید. رطوبت اضافی را با یک حوله نرم به آرامی با فشار دادن حوله به موها بگیرید و هرگز مالش ندهید. مالش می تواند باعث شکستگی و گره خوردن موها شود. در حالت ایده آل، موهای فرزندتان باید به طور طبیعی و یا با حوله نرم خشک شود. اگر برای کودک خود با موهای بلندتر سشوار می کشید، حتما از دمای کم استفاده کنید و سشوار را حداقل ۱۵ سانتی متر از موهایشان دور نگه دارید. پوست سر و موی کودک به گرما بسیار حساس است.

 رژیم غذایی سالم برای داشتن موهای سالم کودک: یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای کمک به رشد موهای سالم و پرپشت‌تر کودک شما بسیار مهم است. ترکیب مناسبی از مواد مغذی پایه و اساس موهای سالم را فراهم می کند. اگر کودک حداقل 6 ماهه است و غذاهای جامد می خورد، به او غذاهای غنی از آهن، ویتامینA، ویتامین هایB، ویتامینD، روی و پروتئین بدهید. غذاهای غنی از ویتامین مانند کدو حلوایی، کدو تنبل، تمشک، هویج، لوبیا، گوشت و تخم مرغ می توانند به بهبود سلامت موی کودک شما کمک کنند.

خودداری از کشش و بستن موهای سر کودک: این امر مهم است که از کشش و بستن موی دم اسبی کودک خودداری کنید. فشاری که به سر وارد می شود می تواند باعث آسیب و منجر به ریزش غیرطبیعی مو شود. در عوض بهتر است از یک هدبند ابریشمی سبک برای بستن موهای کودکتان استفاده کنید.

استفاده از روبالشی ساتن برای حفظ رطوبت موهای کودک: پنبه موهای طبیعی کودک شما را خشک و شکننده می کند. در حالی که ساتن به حفظ رطوبت موهای کودک شما کمک می کند زیرا از اصطکاک و موخوره جلوگیری می کند.

راه های جلوگیری از ریزش موی کودک:

  • هنگام مراقبت از موهای کودک، مهم است که بسیار ملایم باشید و از اعمال فشار بر روی پوست سر نرم کودک خودداری کنید.
  • از استفاده از محصولات حاوی پارابن، سیلیکون، سولفات، عطرهای مضر و هرگونه مواد شیمیایی خشن خودداری کنید.
  • محصولات مخصوص موی نوزادان و کودکان را برای کودک خود انتخاب کنید که مراقبت کامل و ایمن را ارائه می دهد.
  •  پایه و روال مراقبتی مناسبی را برای رشد و حفظ سلامت موهای کودک خود تنظیم کنید.

 حقایقی جالب در مورد موهای انسان که می توانید در زمان مناسب با کودک خود در میان بگذارید:

  • مو از کراتین ساخته شده است، همان موادی که ناخن های دست از آن ساخته شده است.
  • موها با سرعت حدود ½ اینچ در ماه رشد می کنند.
  • موهای سر شما به گرم نگه داشتن سر شما کمک می کند و بالشتکی برای پوشش و حفاظت جمجمه شما فراهم می کند.
  • افراد بیش از ۱۰۰۰۰۰ تار مو روی سر خود دارند.
  • روزانه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از سر شما می ریزد اما موهای جدید دائماً در حال رشد هستند و جایگزین موهای ریخته شده می شوند.
  • موها رنگ ها و بافت های مختلفی دارند که توسط ژن ها تعیین می شوند.
  • موهای پسر سریعتر از موهای دختر رشد می کند.
  • موهای انسان در هوای گرم (در مقایسه با سرما) سریعتر رشد می کنند.
  • کوتاه کردن منظم مو با محافظت از انتهای مو در برابر دوشاخ شدن و یا آسیب دیدن، موها را سالم نگه می دارد.
  • رژیم غذایی می تواند روی موهای ما تأثیر بگذارد. 

سخن آخر

 پیروی از یک روال مراقبتی صحیح و استفاده از محصولات کارآمد و ایمن مختص نوزادان و کودکان، به عنوان یک خط دفاعی ضروری در حفظ سلامت پوست و موی کودک شما می باشد. به کارگیری نکات مراقبتی فوق الذکر می تواند آرزوی شما برای داشتن کودکی با موهای سالم و زیبا را هر چه تمام‌تر برآورده نماید.