بازاریابی شبکه ای سپاروک پخش پایدار ورود به سرزمین دانش و سلامتی
سپاروک پخش پایدار فروشگاه سپاروک
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
سپاروک بلاگ
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
آموزشی
فروش مستقیم
اقتصادی
تکنولوژی
جوانسازی
روابط سازنده
سبک زندگی سالم
سلامتی
محصولات نگهداری مو کسب و کارت را بساز
مادر ، کودک و نوزاد
چطور ماليات بر ارزش افزوده را از خود دور کنيم؟

چطور ماليات بر ارزش افزوده را از خود دور کنيم؟

مجموع بازدید : 349 زمان مطالعه : 2 دقیقه و 4 ثانیه

چطور ماليات بر ارزش افزوده را از خود دور کنيم؟

ماليات بر ارزش افزوده که با نام اختصاري VAT ( Value Added Tax )شناخته مي شه، به تمامي خدمات و کالاهايي تعلق مي‌گيرد که در برابر پول در داخل يک کشور داد و ستد مي‌شوند، مگر آنکه در قانون براي آن شرايط ويژه، از جمله تخفيف‌هايي در نظر گرفته باشند. ماليات ارزش افزوده
«
ماليات غير مستقيمي» است که مصرف‌کننده (خريدار) آن را به همراه بهاي خريد کالا يا خدمات مي‌پردازد و دريافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار ماليات دريافتي را به خزانه دولت واريز کند. کالاهايي که صادر مي‌شوند از اين ماليات معاف هستند اين ماليات در چند سال اخير در کشور ما توسط دولت اجرائي شده و از فعالان کسب و کار (شخصيت هاي حقوقي و حقيقي) از مرحله ورود مواد اوليه تا توليد و نهايتا توزيع، اخذ ميشه.

به طور مثال وقتي يک پيراهن توليد ميشه تا به دست مصرف کننده برسه، ده ها خدمت روي آن انجام مي شه و بايد ماليات آن ها جداگانه پرداخت بشه. يعني شما براي خريد پارچه ، خريد دگمه ، خريد نخ ، خريد قطعات يدکي دستگاه هاي توليدي ، براي برق مصرفي و براي باقي موارد بايد ماليات پرداخت بشه اين موضوع صرفا در کشور ما صورت نميگيره بلکه در قالب کشورهاي اروپائي ، آمريکائي و آسيائي اتفاق مي افته.

ماليات بر ارزش افزوده به سه دسته مصرفي، درآمدي و توليدي تقسيم بندي مي شه و مشمولان، بايد نسبت به پرداخت ماليات و عوارض در موعد مقرر اقدام تا مشمول جرايم نشن.

انواع ماليات بر ارزش افزوده را مي توان :

از نوع توليدي

از نوع درآمدي

از نوع مصرف

ناميد .

يک تصور اشتباه درباره VAT اينه که اين ماليات ، فقط مخصوص مصرف کننده است. در حالي که توليد کننده کالا يا خدمات هم بايد VAT پرداخت کنه و اين، تفاوت ماليات بر ارزش افزوده اي هست که در زمان خريد به فروشنده داده و ماليات بر ارزش افزوده اي هست که در زمان فروش به مصرف کننده، دريافت کرده ، VAT را پرداخت کنن. اگر شما توليد کننده کالا يا خدمات در مناطق ويژه اقتصادي باشيد، از پرداخت VAT معاف هستين. به شرط اينکه که مبادلات در محدوده منطقه ويژه باشه و يا شامل صادرات باشه .

در نتيجه شما با خريد محصولاتي مثل مواد غذايي يا بهداشتي که جزء مايحتاج اصلي زندگي محسوب ميشود و خريد آن غير قابل انکاره هم ماليات بر ارزش افزوده را پرداخت ميکنيد اگه تا الان دقت نکردين کافيه يک سري به فروشگاه هاي بزرگ همچون هايپراستار و ساير و يا اغذيه فروشي هاي معتبر بزنيد اون وقت مي تونيد مبلغ 9 درصد بابت ارزش افزوده را بر روي فاکتور خود مشاهده کنيد ، هنگام خريد از فروشگاه ها، مغازه ها و سوپر مارکت ها، هتل ها يا پرداخت قبوضي مثل آب و برق و گاز و تلفن ، اين ماليات بر ارزش افزوده روي کالا و خدمات از قبل محاسبه شده و از شما دريافت ميشه. پس خريد مطمئن و شفاف از شرکت کاملا منطقيه!

 

خوب پس بايد بگوييم که چنين چيزي امکان نداره که بتوانيم ماليات را از خودمان دور کنيم !